Pomidorowe paluchy chlebowe

Ten przepis zaczerpnęłam z bloga Smakowity Chleb i pozmieniałam go co nieco - zamiast na grillu (którego nie mam), upiekłam paluchy w piekarniku. Zrezygnowałam też z dodania pomidora, w przeciwnym razie mój Mąż nie spróbowałby ani kęsa. No i dodałam bazylii.


Składniki
  • 550 g mąki pszennej typu 650
  • 7 g drożdży instant
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 łyżeczki bazylii
  • 250 ml letniej wody
  • kilka chlupków kujawskiego oleju smakowego
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy koncentrat pomidorowy, drożdże, bazylię i sól. Dolewamy letnią wodę i wyrabiamy ciasto aż będzie elastyczne. Przykrywamy miskę ściereczką i zostawiamy w ciepłym miejscu na godzinę. Blachę piekarnikową natłuszczamy olejem smakowym. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 6 części i z każdej z nich formujemy długie paluchy, które kładziemy na blasze, przykrywamy ściereczką i zostawiamy jeszcze na pół godziny w ciepłym miejscu.

Paluchy smarujemy z wierzchu olejem smakowym przy pomocy pędzelka. Zapiekamy je w 200 stopniach przez 20 minut, z czego przez pierwsze 10 minut na obydwu grzałkach, a przez ostatnie 10 tylko na górnej.