Pieczywo chrupkie

Ten zadziwiająco łatwy i tani przepis pochodzi z bloga Smakowity Chleb. Pozmieniałam trochę składniki: opuściłam suszone pomidory, a zamiast oliwy dałam smakowego oleju kujawskiego z pomidorami, czosnkiem i bazylią. Wyszły mi aż dwie blachy chlebków. Pieczywo to pysznie smakuje z serkiem topionym, ale może też być podgryzane jako przekąska podczas czytania książki.

Składniki
  • 100 g mąki żytniej razowej typ 2000
  • 200 g mąki pszennej typ 650
  • 80 g wybranych ziaren (dałam ziarna słonecznika i sezam)
  • 40 ml smakowego oleju
  • 150 ml wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • łyżeczka soli
Mieszamy w misce wszystkie składniki i ugniatamy je aż do otrzymania elastycznej bryłki ciasta. Wałkujemy ciasto dosyć cienko na stolnicy i wycinamy prostokąty lub kwadraty o pożądanych wymiarach. Prostokąty te delikatnie przekładamy na natłuszczoną blaszkę i pieczemy w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni aż się zarumienią (czyli około 20-25 minut).