Zupa krewetkowa

Przepis ten zaczerpnęłam z wcześniej nie znanego mi bloga Kulinarne Eskapady. Zupa okazała się wyśmienita, chociaż wyszło jej dość mało. Krewetki białe kupiłam w Biedronce w ramach akcji "Odkryj Smaki Portugalii", zużyłam jakieś pół opakowania.

Składniki
  • 10 krewetek białych
  • 1 niewielka cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3/4 l bulionu z kostki warzywnej
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 1 czerwona papryczka chili (stchórzyłam i wycięłam jej ostre nasionka)
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 3 cebulki dymki (zielone części)
  • 125 g makaronu spageteryjnego
  • odrobina oleju


Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu, odcedzamy i odstawiamy na bok.

Cebulę i czosnek siekamy bardzo drobno. W rondlu rozgrzewamy olej i dusimy czosnek z cebulą na bardzo małym ogniu przez 5 minut, często mieszając. Po tym czasie dodajemy starty imbir i drobno posiekaną papryczkę chilli. Mieszamy porządnie i po chwili dodajemy sos sojowy, bulion i cukier. Gotujemy zupę przez kilka minut. W międzyczasie oczyszczamy krewetki.

Dodajemy krewetki do zupy i gotujemy przez 5-7 minut. Na sam koniec dodajemy posiekaną dymkę oraz makaron, mieszamy i od razu rozlewamy do misek.