Curry wg przepisu Józefa

W sobotę zostałam poczęstowana bardzo smacznym i kolorowym curry, od razu spisałam przepis :) Podane składniki wystarczają na przygotowanie obiadu dla dwóch osób na dwa dni.

Składniki

curry właściwe:
  • około 1 kg mięsa od szynki lub łopatki wieprzowej
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 1 papryczka chilli
  • 1 pomidor
  • oliwa lub olej - dałam olej do potraw z woka, z Lidla
  • cała torebka curry
  • 2 łyżeczki startego imbiru
  • opcjonalnie: sól, pieprz

dodatkowo, na jeden obiad na dwie osoby:
  • 150 g ryżu
  • 1 płaska łyżeczka kurkumy

Mięso myjemy, oczyszczamy z tłuszczu i ścięgien i kroimy w kostkę. Podsmażamy je na oliwie lub oleju, a gdy utraci surowy wygląd dusimy jeszcze przez 30 minut. W razie potrzeby dolewamy do niego pół szklanki wody. Mięso nie powinno pływać w dużej ilości sosu, przed dodaniem warzyw dobrze będzie odlać ten sos i ewentualnie zamrozić do późniejszego wykorzystania z inną potrawą.

Czerwoną paprykę kroimy w paski, papryczkę chilli w kostkę (znowu stchórzyłam i wycięłam ostre ziarenka...), a cebulę w ćwierć-krążki. Podsmażamy warzywa na odrobinie oleju lub oliwy przez 5 minut i dodajemy do garnka z mięsem. Do garnka dodajemy też imbir starty na tarce i pokrojonego pomidora bez skórki. Mieszamy i dusimy przez 5 minut. Po tym czasie doprawiamy mleczkiem kokosowym, całą torebką przyprawy curry oraz (ewentualnie) solą i pieprzem, dusimy przez kolejne 5 minut.

Curry podajemy z ryżem ugotowanym z jedną łyżeczką kurkumy.