Lekka zupa rybno-krewetkowa

Składniki do tego przepisu wzięłam z portalu Przyślij Przepis, ale zmieniłam mocno sposób wykonania zupy. W rezultacie otrzymałam przepyszny rosołek o rybnym posmaku.

Składniki
  • 20 dag kapusty pekińskiej
  • 1 średnia cebula
  • ok. 20 dag filetu z mintaja
  • 10 krewetek (użyłam krewetek białych)
  • 2 łyżeczki startego imbiru
  • 1 jajko
  • 1 natka pietruszki
  • 3 łyżki oleju sezamowego lub innego oleju do potraw z woka (często są dostępne w Lidlu)
  • 2 łyżki sosu sojowego (dałam jasny)
  • 1 kostka bulionu warzywnego
  • opcjonalnie: makaron jajeczny (np. "Dobrusia" albo "Szlachecki - krajanka")
Kapustę pekińską szatkujemy, a cebulę kroimy w ćwierć-krążki. Przysmażamy warzywa na oleju sezamowym aż zaczną brązowieć. Wówczas zalewamy je litrem wody, dodajemy rozdrobnioną kostkę bulionu warzywnego i doprowadzamy do wrzenia. W międzyczasie możemy oczyścić krewetki. Połowę z nich kroimy na plasterki, a połowę nie - będą ładnie wyglądać po nalaniu zupy do misek :) Rybę kroimy w kostkę, imbir ścieramy na tarce, a natkę pietruszki siekamy drobno.

Gdy zupa zacznie wrzeć, skręcamy ogień na minimum, dodajemy pokrojoną rybę, krewetki, imbir, natkę i sos sojowy. Gotujemy przez 10 minut. Następnie dodajemy surowe rozbełtane jajko, mieszamy porządnie i wyłączamy ogień.

Przed nalaniem zupy możemy położyć na dnie miseczek po sporej "szczypcie" makaronu jajecznego, po kilku minutach od zalania gorącą zupą będzie już miękki.