Chińska zupa z kaczki

Przepis na tę potrawę zaczerpnęłam z małej i pękatej (zupełnie jak ja!) książeczki "Kuchnia chińska" (seria: Z kuchennej półeczki). Pozmieniałam trochę proporcje składników i wyszedł z tego całkiem przyjemny kaczy rosołek.

Składniki
  • podwójna pierś kaczki bez skóry
  • 225 g kapusty pekińskiej
  • 900 ml bulionu drobiowego
  • 1 łyżka mirinu (w oryginalnym przepisie: sherry lub wino ryżowe)
  • 1 łyżka jasnego sosu sojowego
  • 2 ząbki czosnku
  • szczypta mielonego anyżu gwiadkowego (starłam 1/3 gwiazdki na tarce)
  • 1 kopiasta łyżka ziarna sezamowego
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • natka pietruszki
  • opcjonalnie: 3 łyżki czosnkowego sosu słodko-ostrego

Pierś kaczki kroimy drobno w kostkę, a kapustę pekińską siekamy. Zagotowujemy bulion w garnku i dodajemy do niego: kaczkę, kapustę, mirin i sos sojowy. Zmniejszamy ogień i gotujemy przez 15 minut pod przykryciem.

Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i anyż, gotujemy na wolnym ogniu przez kolejne 10 minut. W międzyczasie możemy uprażyć sezam na suchej patelni.

Pod koniec gotowania dodajemy do zupy uprażony sezam, olej sezamowy i posiekaną natkę pietruszki. Od siebie dodałam jeszcze ze trzy łyżki sosu czosnkowego słodko-ostrego.