Krówkowy sernik

Ten przepis wypatrzyłam w Małej Cukierence, od razu przypadł mi do gustu, gdyż mogłabym się cały dzień tarzać w kajmaku i nigdy nie miałabym dość :) Nie jest może najtańszy ani najszybszy w wykonaniu, ale wyszedł przepysznie. Robiłam go w dużej okrągłej tortownicy.

Składniki

na spód:
  • 100 g masła w temperaturze pokojowej
  • 170 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao bez cukru
  • 2 łyżki cukru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka śmietany
na masę serową:
  • 50 g  masła w temperaturze pokojowej
  • 800 g twarogu na sernik (kupiłam w wiaderku w Biedronce)
  • 160 g cukru
  • 4 duże jajka w temperaturze pokojowej
  • 2 czubate łyżki mąki kukurydzianej
  • 250 g gotowej masy kajmakowej
na polewę:
  • 100g białej czekolady
  • 150 g gotowej masy kajmakowej
  • chlupek śmietany 30%
  • orzechy włoskie do ozdoby



Wszystkie składniki na spód ciasta zagniatamy rękoma w misce, a następnie kruszymy drobno. Dużą tortownicę natłuszczamy i wsypujemy do niej pokruszony spód. Wyrównujemy spód, ale nie dociskamy go ręką.

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę, dodajemy stopniowo masło, mąkę i twaróg. Mieszamy cały czas na jednolitą masę. Dzielimy masę na dwie prawie równe porcje i do jednej z nich (tej mniejszej) dodajemy masę kajmakową i miskujemy porządnie.

Na spód tortownicy kładziemy na zmianę po 2-3 łyżki każdej masy. (Chciałam zrobić sernik typu "zebra", ale wyszedł mi dosyć płaski i nie było potem widać za bardzo tych wzorków :/)

Wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 60-65 minut i pieczemy na obu grzałkach o jeden poziom poniżej środkowego rusztu.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika studzimy je i robimy polewę. Czekoladę rozpuszczamy w rondelku razem z masą kajmakową i chlupkiem śmietanki 30%. Smarujemy polewą powierzchnię sernika i układamy wzorek z orzechów włoskich.