Enchiladas

W tym tygodniu jadłam podobne danie na urodzinach koleżanki i barrrrrdzo mi smakowało :) Moja wersja jest mniej pikantna (wbrew tradycji pominęłam chilli), ale równie smaczna. Przepis skomponowałam na podstawie wielu internetowych przepisów na enchiladas oraz własnych upodobań kulinarnych. Było przepyszne i podejrzanie lekkostrawne!

Składniki
  • 800 g mielonej wołowiny
  • mała puszka kukurydzy
  • mała puszka czerwonej fasoli
  • pomidor
  • duża cebula
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 6 płatów tortilli
  • chlupek oleju
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 3 płaskie łyżeczki słodkiej papryki (można dać pół na pół z ostrą, jak kto lubi)
  • 1/2 łyżeczki mielonej wędzonej papryki (ma zastąpić papryczki chipotle, których nigdzie nie dostałam)
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 3 ząbki czosnku
  • sos salsa chilli - połowa buteleczki
  • kilka garści tartego sera
  • odrobina śmietany 18%
do podania:
  • sos guacamole (kupiłam w Auchan)
  • natka pietruszki


Cebulę siekamy drobno robotem kuchennym i podsmażamy na odrobinie oleju. Do wysmażonej cebuli dodajemy mięso mielone i siekamy je drobno drewnianą łopatką. W międzyczasie odsączamy na sicie i płuczemy fasolę oraz kukurydzę. Siekamy je drobno robotem kuchennym razem z pomidorem i papryką. 


Do mięsa dodajemy ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, po chwili dodajemy też rozdrobnione warzywa. Nie udało mi się kupić żadnych typowo meksykańskich przypraw, ale do mięsa dodałam pół buteleczki sosu salsa chilli - okazał się niezbyt pikantny, ale bardzo smaczny i pasujący do całego dania. Pod koniec smażenia, gdy mięso straci surowy smak, a płyn odparuje, dodajemy przyprawy i smażymy jeszcze chwilę.

Na dno dużej prostokątnej foremki kładziemy odrobinę mięsa. Płaty tortilli moczymy wodą z obu stron, nakładamy na nie po 3 łyżki farszu mięsnego, zawijamy i kładziemy w blaszce szwem do dołu. Tak ułożone tortille pędzlujemy z wierzchu śmietaną, aby nie zeschły się podczas pieczenia. Wierzch posypujemy tartym serem. Zapiekamy danie przez 10-15 minut w 180 stopniach na obu grzałkach.



Podajemy posmarowane cienko sosem guacamole i posypane natką pietruszki.