Stek z rekina z sosem śmietanowo-chrzanowo-koperkowym

Tyle się naczytałam, że mięso rekina to żadna rewelacja, że wychodzi gorzkie i/lub gumowate - a nam bardzo smakowało. Rekin wydał mi się podobny w smaku do dorsza, zaś Małżonek uważa, że dorsz jest dużo słodszy. Stek podałam w towarzystwie bardzo dobrego sosu oraz ziemniaków z prodiża. Mięso kupiłam w Biedronce w ramach akcji "Poznaj Portugalskie Smaki", a pomysł na sos znalazłam na blogu Qlinarny. Stek okazał się być zaskakująco miły w dotyku, podczas jego mycia czułam się, jakbym głaskała aksamit :) Rozmrażający się rekin wydzielał też bardzo przyjemny zapach, bardziej typowy dla owoców morza, niż dla ryb.

Składniki
  • 1 stek z rekina (około 400 g)
  • sól, pieprz
  • olej
na sos:
  • 1 mała cebula
  • niecały pęczek kopru
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka chrzanu
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • odrobina oleju


Cebulę siekamy bardzo drobno i szklimy ją na odrobinie oleju. Po chwili dodajemy śmietankę, mieszamy i podsmażamy przez 2-3 minuty. Następnie dodajemy chrzan, koperek, masło, sól oraz pieprz i gotujemy aż masło się rozpuści. 


Stek z rekina rozmrażamy odpowiednio wcześniej, a następnie myjemy, solimy i pieprzymy z obu stron tak na pół godziny przed smażeniem. Po tym czasie smażymy stek po 3-4 minuty z obu stron i podajemy obłożony sosem.